Cílem každého majitele webových stránek je dosáhnout co nejvyšší návštěvnosti. Vytvořit a spustit web nebývá moc složité. Ovšem přilákat potenciální klienty na vaše webové stránky může být oříšek. Internetové prostředí je plné konkurence.

Pokud chcete zvýšit návštěvnost, nesmíte vaše stránky nechat takzvaně ladem. Se správnou strategií můžete zdarma, nebo za pár korun, dosáhnout překvapivého výsledku. Poradíme vám jednoduché tipy, jak zvýšit návštěvnost stránek.

Než začnete vůbec využívat online marketingové strategie a možnosti, určitě předem nepodceňujte připravenost vašich webových stránek. Pokud je web špatné navrhnutý a málo konverzní, nespasí ho ani marketing za miliony. Pokud chcete web, který skutečně funguje a vydělává, využijte mých služeb ZAPLEHOWEBY.cz

Čeho chcete dosáhnout?

Pokud vlastníte webové stránky a chcete, aby vám produkovaly zisk, musíte se na ně podívat z komplexnějšího hlediska. Žádné webové stránky vám nebudou přinášet peníze, dokud nebudete mít konkrétní marketingovou strategii.

Nemusíte hned volat do agentury. Takový plán si můžete vytvořit i vy sami. Stačí, když si vezmete tužku a papír a napíšete si hlavní cíle, které chcete, aby vám vaše webová stránka splnila. Chcete jen zvýšit povědomí o vaší značce, nebo chcete zvýšit procento nakupujících na vašem e-shopu?

9 tipů, jak na online marketing

9 tipů, s kterými nastartujete návštěvnost na vašem webu

Až budete mít vaše hlavní cíle sepsané, musíte si zvolit vhodné nástroje, které vám pomohou se k nim dostat. V podstatě se využívají dva typy. Prvním z nich je offline marketing, který představuje fyzickou formu propagace.

Druhým je online marketing, který využívá potenciálu internetu a digitálního prostředí. Každý z nich má určitá specifika a pro dosažení maximálního výsledku je dobré je kombinovat. Přinášíme vám 9 tipů, jak zvýšit návštěvnost stránek pomocí offline a online marketingu.

1. Sociální sítě 

Facebook, Instagram, Twitter a Tik Tok jsou jednoduchými a skvělými nástroji, jak zvýšit návštěvnost stránek. Na sociálních sítí se dá propagovat téměř cokoliv. Stačí mít nápad a publikovat ho.

Výhodou je to, že Facebook a Instagram nabízí takzvané firemní účty. Na nich se dá vytvořit placená reklama s možností propagace příspěvku. Tu si můžete přizpůsobit k vaší cílové skupině. Například si zvolit věkový rozptyl, místo bydliště, nebo zájmy.

2. E-mailový marketing 

Máte e-mailový kontakt na vaše zákazníky? Nenechávejte ho zamčený ve vašem šuplíku. Vytvořte si e-mailový seznam klientů a posílejte jim e-mailové nabídky. Ty musí být krátké a chytlavé, aby zákazníka zaujaly.

Pokud vám kontakty chybí, zkuste využít takzvané směny. Na vašich stránkách vytvořte nabídku na 10% slevu na objednávku za e-mailovou adresu, nebo celkovou registraci na vašich webovkách. Vaše portfolio kontaktů se rozšíří a zákazník bude rád za slevu navíc.

3. Affiliate marketing 

Partnerský marketing, nebo také provizní systém je vhodný pro ty, kteří si chtějí rozšířit portfolio svého zisku. Je více možností, jak affiliate využít. Pokud vlastníte osobní stránky, nebo blog, můžete si s firmou domluvit testování výrobků a pomocí prokliků (popřípadě nákupů produktu) vám partnerská firma zaplatí odměnu. Nebo můžete na vaše stránky umístit bannery firem, které fungují jako placená reklama.

4. Video marketing 

YouTube je skvělou formou, jak přiblížit vašim zákazníkům to, co děláte. Video je jeden z nejosobnějších způsobů propagace. Díky videím bude vaše značka věrohodnější a profesionálnější.

Pamatujte však, že video natočené na koleně může vaši firmu srazit na dno internetu. Proto si dejte záležet. Sepište si osnovu videa a natáčejte na kvalitní zařízení. Publikaci nenechte náhodě. Vytvořte také jeho krátký popis, včetně vhodného titulního obrázku. Jen profi videa skutečně zaujmou.

5. SEO a obsahový marketing 

Mít dobrý obsah na webu je základ. Web, který je strohý a bez základů marketingu nenaláká nikoho k nákupu, nebo akci. Pomocí vhodně zvolených SEO nástrojů můžete vylepšit pozici vaší webové stránky ve výsledcích vyhledávání v prohlížečích Google, Seznam a dalších. SEO se zaměřuje na optimalizaci vašich stránek tak, aby při vyhledávání dotazů zákazníků byla vidět co nejvýš ve výsledcích a přiblížila se tak k zákazníkovi.

Chcete se dozvědět více o obsahovém marketingu? Podívejte se, jak jednoduše vytvořit obsah pro webové stránky.

6. PPC (pay per click) reklama, nebo kampaň 

Jedná se o skvěle měřitelnou formu reklamy, která jde také velmi dobře cílit na potenciální zákazníky. Platí se za každý proklik. A to bez nutnosti nákupu. PPC v onlinu v podstatě nahrazuje letáky.

Ty také musíte zaplatit, i když nevíte, zda zákazník u vás nakoupí. Výhodou PPC reklamy je fakt, že díky proklikům můžete vidět v reálném čase, koho vaše reklama zaujala.

7. Vizitky a navštívenky 

Pro někoho jsou tištěné materiály už předpotopní. Jenže je nutné si uvědomit, že ne vždy můžete být online. Tištěná vizitka je jistota, která vás zachrání v situacích, kdy nemáte u sebe notebook, nebo signál na připojeni mobilních dat.

Navíc vizitka vypadá profesionálněji než ručně psaný kontakt. Díky moderním technologiím si ji navíc můžete během pár kliků vytvořit v pohodlí domova. Na internetu najdete mnoho nástrojů pro vytváření grafiky, které jsou jednoduché a intuitivní.

8. Tištěné letáky a brožury 

Fyzická reklama byla kdysi základem marketingu. V době internetu se od ní trochu upouští, protože je nákladná, a hlavně se dá velmi těžce změřit. Letáky využijte spíše na speciální akce, abyste o ni rozšířily povědomí.

Například unikátní slevový kód pro vás e-shop jen určitý týden v měsíci. Brožury naopak použijte pro prezentování vaší firmy a rozdejte jen tam, kde víte že neskončí v koši.

9. Billboardy 

Velké panely u silnic, kdo by je neznal? Billboardy jsou lákadlem, který rozhodně nikdo nepřehlédne. Reklama na nich musí být jasná a stručná. Kvůli velké ploše by měl mít plakát perfektní grafiku.

Při jeho navrhování se vžijte do role řidiče a představte si, kolik toho zvládne přečíst. Co se týče obsahu sdělení a počtu slov, rozhodně volte střídmost, aby byl efekt reklamy co nejúčinnější.

Jak zvýšit návštěvnost stránek? Pravidelností a konzistencí.

Pokud chcete, aby návštěvnost vašich webových stránek postupně rostla, musíte se o ně pečlivě starat. I sebe lepší marketingový plán ztroskotá, pokud nebudete konzistentní.

Pravidelné příspěvky jako jsou novinky na vašich webovkách, článek na blogu, nebo posty na sociálních sítích jsou klíčem k tomu, abyste si vybudovali pevnou základnu věrných čtenářů a potenciálních zákazníků. Když navíc využijete některý z nástrojů offline a online marketingu, vaše návštěvnost stránek určitě poroste.