Každý, kdo vlastní webové stránky, má svou firmu a produkt, potřebuje získat zákazníky z on-linu. Uspět v e-commerce ale není vůbec snadné. Zdaleka to totiž není jen o tom, založit si e-shop nebo své stránky.

Tím to všechno teprve začíná – mnoho podnikatelů, kteří na internetu začínají, mají pocit, že založením e-shopu jejich tržby musí zaručeně růst, vždyť je na internetu tolik nakupujících zákazníků. Jenže si neuvědomují, že konkurence je tady obrovská.

Než začnete vůbec využívat online marketingové strategie a možnosti, určitě předem nepodceňujte připravenost vašich webových stránek. Pokud je web špatné navrhnutý a málo konverzní, nespasí ho ani marketing za miliony. Pokud chcete web, který skutečně funguje a vydělává, využijte mých služeb ZAPLEHOWEBY.cz

Co je to SEO neboli optimalizace pro vyhledávače

Buďte vidět, dělejte SEO

Určitě jste slyšeli o zkratce „SEO“, jedná se v překladu o optimalizaci pro vyhledávače. Spočívá v tom, že se pokusíte přizpůsobit obsah webu tomu, co zákazníci na internetu hledají – samozřejmě ve spojitosti se svým produktem.

Představte si, že vyrábíte ponožky a chcete je prodávat na internetu. Přizpůsobíte svůj obsah (obsahové SEO) na některé fráze, které lidé hledají ve spojitosti s vaším produktem.

Například to mohou být „ponožky“, jenže to je příliš obecné klíčové slovo, na které je velká konkurence. Mnohem snazší je cílit například na „ponožky na Vánoce“, a to zejména v tomto čase, nebo „vánoční ponožky“, jindy to mohou být „pracovní ponožky“ a „ponožky pro děti“.

Čím menší bude konkurence na dané slovo, tím lepší – hlavně pokud začínáte, protože SEO je souhrnně mnoho faktorů, které mají vliv na vaši pozici ve výsledcích vyhledávání. Konkurenci a relevantní klíčová slova zjistíte pomocí různých nástrojů nebo si je necháte vypracovat odborníky.

Teď už máte trochu představu, co to je SEO. Podívejte se na další možnosti, jak získat na svůj web návštěvníky a potencionální zákazníky.

Co všechno do optimalizace pro vyhledávače spadá?

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je několik různých faktorů, které mají ve výsledku vliv na celkové umístění vaší stránky ve vyhledávání na různá klíčová slova. Celkových tipů, jak vylepšit SEO je nespočet. Můžeme je počítat na 300 a více.

Například samotný Google přiznává, že vyhodnocuje okolo 200 faktorů, které můžeme zařadit mezi optimalizaci pro vyhledávače. Podle tohoto algoritmu se potom výsledky řadí. Hlavní roli má hlavně obsah – bez obsahu to nejde, obsah je král.

Optimalizace obsahu na klíčová slova

Obsah je tím hlavním, díky čemu budete mít dobrou pozici ve vyhledávačích. Není to jen o tom, zakomponovat klíčová slova, ale přinášet také informačně hodnotný obsah. Jinak se může stát, že vyhledávač vyhodnotí váš obsah spíše jako spam.

Ideálně by v textu mělo být zastoupení klíčových slov v poměru asi 3 až 6 %. Samotný text by potom měl být dlouhý minimálně 300 slov. Kratší texty Google nepovažuje za informačně hodnotné (až na výjimky ve specifických situacích).

Pokud chcete pomoc s optimalizací pro vyhledávače od Zapleho, který se tomu věnuje přes 8 let, pak mu stačí jen napsat.

Linkbuilding neboli získávání zpětných odkazů

Další z faktorů SEO, které mají přímý vliv na pozice ve vyhledávačích, je takzvaný linkbuilding, tedy vzájemná provázanost webů pomocí URL odkazů. Patří do takzvaných off-page faktorů.

Ve své podstatě jde o to, kolik odkazů z externích stránek vede zrovna na vaši stránku. To dodává v SEO váhu a vyhledávač pak vnímá vaši stránku jako informačně hodnotnější – protože na ni lidé odkazují. Zpětné odkazy si můžete samozřejmě koupit, ale pozor na to, z jaké stránky směřují. Někdy to může být naopak na škodu.

Rychlost načítání webu

Zejména Google měří i rychlost načítání webu. Přestože by se to nemuselo na první pohled zdát, tento faktor má výrazný vliv. Google totiž nechce posílat uživatele na stránky, které se načítají pomalu.

Pokud je to i váš problém, vyřešte ho co nejrychleji. Protože do té doby se můžete snažit, jak chcete, ale optimalizace pro vyhledávače nebude nikdy tak účinná, jako v případě rychle se načítajícího webu.

Obrázky také potřebují optimalizaci pro vyhledávače

Obrázky spadají do technického SEO. Jsou ale důležitým prvkem optimalizace pro vyhledávače a mají dopad do pozice ve vyhledávačích. Nezapomínejte u obrázků zmenšit jejich velikost na minimum, ale dbejte na to, aby se nesnížila výrazně jejich kvalita.

Najděte ten optimální poměr, protože čím menší obrázky budou, tím rychleji se může stránka načítat. Vyplňte zároveň alternativní text obrázku. Slouží k tomu, aby vyhledávač věděl, co se na něm nachází. Dobré je do alternativního popisu zakomponovat klíčové slovo.

Sociální sítě

Nezapomínejte na sociální sítě. Pomohou zlepšit pozici ve vyhledávačích díky zpětným odkazům. Navíc je důležité budovat kolem produktu nebo značky komunitu. Nejen, že se tím zvedne povědomí o značce, ale také to má přímý vliv na prodeje.

Komunita je také důležitá, protože třeba příspěvky s odkazem na článek nebo produkt šíří dál. Díky tomu má příspěvek větší dosah a hodně interakcí. To znamená více přístupů na stránku, delší dobu strávenou na stránce a podobně – všechno tohle má vliv na SEO.

Tipy na zlepšení pozic ve vyhledávačích

Jaké jsou 3 tipy, jak zlepšit SEO, aby to mělo největší dopad do pozice ve vyhledávačích? Tohle jsou 3 rady, díky kterým výrazně můžete zlepšit optimalizaci pro vyhledávače.

  1. Začněte tvořit obsah na základě analýzy klíčových slov. Udělejte si ji (nebo si ji nechte udělat) pro celou stránku, ale potom také pro jednotlivé články. Zakomponujte je do textu.
  2. Založte si blog. Má obrovskou výhodu, že můžete generovat mnoho obsahu, třeba 3 články týdně. Vyhledávač uvidí, že web je pořád aktivní a provádíte změny, přidáváte nový obsah – to mají vyhledávače rádi a projeví se to na SEO.
  3. Zkontrolujte si, jestli je zaindexovaný celý váš web, tedy všechny jeho stránky, příspěvky a podobně. Pokud ne, napravte to.

Nejčastější SEO chyby

  1. Odstraňte duplicity: Duplicity jsou problém a může se stát, že celý váš web, nejen daná stránka s duplicitami, dostanou penalizaci. To vás může hodně srazit ve výsledcích vyhledávačů. Nikdy, ale opravdu nikdy nedávejte na web duplicity.
  2. Nepřehánějte to s klíčovými slovy: Více není vždy lépe. Ideální poměr je okolo 4 % v poměru celého textu. Jinak by se mohlo stát, že vyhledávač vyhodnotí vaše stránky jako spam a penalizuje ho.
  3. Nenaleťte na reklamy typudostaneme vás na první pozice ve vyhledávačích“, protože to stojí hodně, ale opravdu hodně peněz a výsledek není zaručen. Pokud někomu bude stačit třeba 20 000 Kč, jsou to vyhozené peníze. V horším případě použije i některé takzvané Black Hat SEO techniky a dříve nebo později dostane vaše stránka výraznou penalizaci – nebo bude dokonce zcela skryta.

Teď už jen se do SEO pustit

Začněte u svých stránek používat optimalizaci pro vyhledávače a uvidíte, že návštěvnost z vyhledávačů poroste. Sledovat to můžete například pomocí nástrojů, jako je Google Analytics, který je k tomu naprosto ideální.

Základy optimalizace pro vyhledávače nejsou složité a zvládnete je poměrně snadno. Nebude vás to stát zase tolik času, jak by se mohlo zdát, přitom přínos je obrovský.